petek, 28. marec 2008

Indukcijsko kuhališče

Kako deluje indukcijsko kuhališče?

Pri klasičnih grelih se toplota prenaša prek posrednika: grelci segrevajo kuhalno polje, to pa posodo, v kateri kuhamo. Pri indukciji pa nastaja toplota v posodi, kuhalno polje pa ostane hladno, oziroma se segreva posredno zaradi toplote posode, ki je na njem.

Zato se je indukcijskih kuhališč prijelo ime "hladna kuhališča". Pod steklo keramično kuhalno površino je indukcijska tuljava, ki spreminja električno energijo v elektromagnetno polje. To inducira električni tok, ki ustvari toploto neposredno v dnu posode, zato pa mora biti to iz materiala, ki je magneten (železo, emajlirano železo, jeklo). Posledica: večji izkoristek energije kot pri klasičnih grelcih. Dokler ne vklopimo grel, brez prodajalčeve pomoči ne moremo vedeti, za katero vrsto kuhališča gre. Če pa so razstavni modeli priključeni, dvomov ni več: klasična kuhališča po vklopu zažarijo, indukcijska pa ne.Največja prednost indukcijskih kuhališč je hitrost kuhanja in varčnost. Posrednika ni in jed zavre "v trenutku". Zato učinkovitost indukcijskega kuhanja večkrat primerjajo s plinom. Podobnost je tudi v tem, da se kuhanje tudi prekine v trenutku, ko grelo izklopimo. Če pa lonec le odmaknemo, se prekine tudi poraba energije, kar omogoča, da zares porabimo le toliko energije, kot jo potrebujemo.

vir

Med vsemi ponudniki, ki so na voljo sem seznanjen z EIK695C, kombinirano indukcijsko kuhališče.

Zakaj kombinirano?

Kombinirano kuhališče ima dve hi-light sevalni greli in dve indukcijski greli. Tisti, ki stojijo poleg, so bolje seznanjeni koliko kuhališč od štirih se potrebuje za pripravo kosila. Moram priznati da doma ne uporabljam več kot tri in to je zelo redko, da se vklopi tretja.
Prodajalec mi je seveda svetoval da vzamem Indukcijsko z vsemi štirimi greli. Res so te plošče zakon a zaradi prevelike razlike v ceni, sem se odločil za to kombinirano. In mi ni žal. Zakaj? V posodi ki je primerna za indukcijsko pripraviš juho na drugi omako na tretji pa pečeš palačinke. In glej ga zlomka, če bi imel vse indukcijske jih ne bi mogel peči. Posode prevlečene z teflonom so iz aluminijeve zlitine, občutljive in jih velikokrat menjavamo, pa še cena niti ni tako pretirana. Teflonska ponev, z magnetnim dnom je pa pretirano draga.
Je za premislit, ali se splača zapravljat denar za posodo.
Spomni se tega, ko bo pameten vaš prodajalec.

13 komentarjev:

AR-NO pravi ...

Nasvet. Stara posoda, ki smo jo na žalost večina že zavrgli deluje odlično na indukcijskih kuhališčih prav zaradi materiala iz katerega je izdelana - železo.

AR-NO pravi ...

Torej spet prihaja v modo stara litoželezna posoda.

Mevl pravi ...

Lahko bi tako rekli ja, čeprav da ti povem te litoželezne posode se ni kdaj vstran metalo, vsaj mi ne, razen tistih, ki so odslužile svoje, čeprav ceno še pa zmerom držijo. Je pa res, da so jih zamenjale cenejše različice.

Anonimni pravi ...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonimni pravi ...

kar sem iskal, hvala

Mevl pravi ...

Lepo, da si nešel

Anonimni pravi ...

Hvala za intiresnuyu iformatsiyu

Anonimni pravi ...

Se vec takih objav, prosim!

Mevl pravi ...

Se bom potrudil, če kaj najdem =)

Anonimni pravi ...

Ful dobra objava. :)

Anonimni pravi ...

Jah kaj ces, tko je...

Anonimni pravi ...

haha, priceless! :)

Anonimni pravi ...

Haha, ne me *****

O meni

Moja fotografija
Stvari jemljem resno, čeprav se večino časa šalim (na svoj račun). Rad živim življenje... pa ne vedno po moje, zato si razlagam ...tudi jaz sem krvav pod kožo...