ponedeljek, 25. februar 2008

Kam, je odšla Orehova potica

Mnogim znano, kaj se dogaja z zaščito, nekaterih Slovenskih narodnih jedi, ki so nekatere že zapisane v tuji literaturi.
Orehova potica, je pa zakon. Nekaterim trd oreh, vendar nepogrešljiva med prazniki. Ne vem zakaj so se mučili z prevodom (Nut roll), če se imenuje Potica, Orehova ali drugačna. Zadnje čase opažam izgubo njenega pomena, v hišah se izgublja vonj po njej in nekateri pečejo tako imenovano angleško potico. (Nič jasno.) Kje je tista, ki jo je v krušni peči pekla moja prababica in jaz mulc, ves neučakan in z polnimi slinami čakal celo uro pred pečjo, da dobim svoj Šarkelj, ki je bil samo za mene.
V tem tednu se bo pekla doma. Toplota in vonj, ki me popelje v otroštvo, ko sem slonel na oknu (ponavadi smo za uto streljali z možnarjem) in komaj čakal, da dobim pisanko. Lepi časi, ki se jih rad spominjam, ko nisi razmišljal o tegobah in čem drugim.


Recept:



Za Šarkelj: za 10-12 oseb:
75 dag moke, 15 dag masla, 50 dag moke, 8-10 dag masla,
4 rumenjaki, 4 dl mleka, 2 rumenjaka, 2,5 dl mleka,
4 dag kvasa, 15 dag sladkorja, sol, rum 2,5 dag kvasa, 8-10 dag sladkorja, sol, rum


Nadev:

35 dag orehov, 10 dag,
4 dag masla, 2 beljaka, 2 dl mleka,
limonino lupino, 2 žlici ruma.


PRIPRAVA:

Moko stresemo v skledo, jo pokrijemo in postavimo na toplo. Medtem zdrobimo kvas, mu prilijemo dve žlici mlačnega mleka, dodamo dve žlici moke in žličko sladkorja. Zmešamo in postavimo na toplo, da vzhaja.

Medtem penasto zmešamo maslo, dve jajci in sladkor. Mleko rahlo pogrejemo in ko je mlačno, ga osolimo in mu dodamo nastrgano limonino lupino ter penasto umešana jajca s sladkorjem in maslom.

Iz pogrete moke, vzhajanega kvasa in mlečne mešanice zamesimo ne pregosto testo in ga stepamo tako dolgo, da se loči od sklede in kuhalnice. Pokrijemo ga s prtičem in postavimo na toplo, da vzhaja.


Za nadev pristavimo mleko, mu dodamo polovico sladkorja ter zavremo in s tem poparimo zmlete orehe. Zavremo tudi . Dodamo nastrgano limonino lupino in rum.


Počakamo, da se vse skupaj ohladi.

Beljake s preostalim sladkorjem stepemo v trd sneg in ga previdno vmešamo v ohlajeno zmes. Nazadnje rahlo vmešamo drugo polovico masla in vse skupaj premešamo


Ko testo toliko naraste, da se njegov obseg podvoji, ga razvaljamo za prst na debelo. Namažemo ga z nadevom, tesno zvijemo v zvitek in položimo v pomaščen in z drobtinami potresen model.


Postavimo ga na toplo, da še enkrat vzhaja. Potem potico premažemo s stepenim jajcem in postavimo v ogreto pečico. Pečemo jo približno uro. Ko je pečena, jo takoj zvrnemo iz modela, da ne postane vlažna in da skorja ne odstopi.





(Opis sem si sposodil)




Nekaj mojih zanimivosti:


  • Orehe prej dobro umijem z vročo vodo in jih posušim v pečici na 50°C, so veliko boljšega okusa
  • ne uporabljajte orehe, če so žarki, ker se tega ne da odpraviti
  • boljši je tisti recept, ki je za 50 dag moke, ker je manj kvasa, pri kvašenih sladicah kvas trikrat vzhaja, pazite da ni preveč vzhajano in da posoda ni pretopla, ker se potem okusi kvas
  • uporabiti ni potrebno toliko sladkorja kot piše v receptih, več ga je, temnejša je skorja potice, radi bi pa zlato rumeno, kajti sladkan je še nadev in potem še kot dekoracija z sladkorjem v prahu.
  • Testo zvijajte tako, da je med plastem čim manj zraka in skorja se ne bo ločila od nadeva, ko bo pečena
  • ne je mazati z beljakom zaradi svetleče barve, ker beljak zakrkne na skorji, ki še med peko vzhaja in ponavadi zato poči skorja, raje jo poškropite z navadno vodo.

Pa dober tek.

Ni komentarjev:

O meni

Moja fotografija
Stvari jemljem resno, čeprav se večino časa šalim (na svoj račun). Rad živim življenje... pa ne vedno po moje, zato si razlagam ...tudi jaz sem krvav pod kožo...